Kom naar IJsland

Kom naar IJsland

1996

"In 1996 kocht Icelandair een van de grootste reisbureaus van IJsland aan in het kader van de nieuwe strategie om meer toeristische diensten aan te bieden. Al sinds Loftleidir begon met het aanbieden van stopover-pakketten in 1955 was het verstrekken van toeristische informatie over IJsland een belangrijk onderdeel van de werkzaamheden van de maatschappij. Deze marketingsector werd steeds belangrijker en er werd zwaar geïnvesteerd in reclame. Het netwerk werd uitgebreid om passagiers te overtuigen om routes te boeken die langs IJsland kwamen.
"

Er werden nieuwe bestemmingen toegevoegd in Noord-Amerika, waardoor het toeristische seizoen kon worden uitgebreid. Icelandair begon naar Boston, Halifax en Minneapolis te vliegen. Met deze nieuwe markten werden honderdduizenden nieuwe klanten aangetrokken en groeide de interesse in IJsland als toeristische bestemming. In 1994 bezochten 180.000 toeristen IJsland voor een kort of lang verblijf. Zes jaar later waren dat er al 303.000. In 2015 bezochten 1,2 miljoen toeristen IJsland.