08.01.2015 12:51

Amsterdam, 8 januari 2015. Icelandair, de nationale luchtvaartmaatschappij van IJsland, wijst per 1 januari Cherry Picker aan voor haar PR & Media activiteiten in Nederland en Vlaanderen. Icelandair wil met deze aanstelling haar naamsbekendheid bij de juiste doelgroepen verhogen middels samenwerkingen met journalisten, bloggers en ‘influencers’. Cherry Picker werkt hierin nauw samen met Eline Ruigrok, PR & Marketing Representative van Icelandair.

 

Beide kanten van de oceaan met stopover in Reykjavik

Het routenetwerk van Icelandair is opgebouwd rond de hub Keflavik, waarvandaan ‘s morgens vluchten naar steden in Europa vertrekken en ‘s middags vluchten naar Noord-Amerikaanse bestemmingen. Vanuit Amsterdam/Schiphol vertrekken dagelijks vluchten naar Reykjavik, in de zomer tot zestien keer per week. Vanuit Brussels Airport vertrekken in de zomer 5 vluchten per week. Dit jaar openen twee nieuwe routes met elk twee vluchten per week: Portland, Oregon (19 mei) en Birmingham (eind februari). Icelandair vervoerde in 2014 in totaal 2,6 miljoen passagiers op bijna 9.000 vluchten. In 2015 heeft de luchtvaartmaatschappij het grootste vluchtschema uit de geschiedenis van het bedrijf. Dit jaar vertrekken er meer dan 10.000 vliegtuigen uit IJsland. Verwacht wordt dat het passagiersaantal van 2014 wordt overtroffen. Icelandair biedt de mogelijkheid om zonder toeslag op het ticket een stopover van maximaal zeven dagen op IJsland te maken, dit is van toepassing op alle eindbestemmingen. Lees meer over de #MyStopover campagne.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cherry Picker

Cherry Picker is een Amsterdams bureau dat gelooft dat marketing en trends hand in hand gaan. Cherry Picker doet enerzijds onderzoek naar vakantietrends en zet anderzijds PR, marketing en social media campagnes op. Cherry Picker richt zich uitsluitend op de lifestyle en travel branche. Het bureau bestaat uit 5 specialisten en werd in 2011 opgericht door Tessa aan de Stegge. Ons credo is ‘cherry picking’: we pikken dagelijks de krenten uit de pap. www.cherrypicker.nl